Reparatii Casete Directie Zimertech
Whatapp

Documentație tehnică

Reparatii Casete Directie Auto

SISTEMUL DE SERVODIRECTIE

Principalele componente ale sistemului de servodirectie sunt : caseta de directie, pompa de inalta presiune, rezervorul de ulei, volanul cu axul, conductele de legatura, bieletele de directie si capetele de bara.
Componente ale sistemului de directie prevazuta si cu un sistem mecanic de siguranta, cu pinion si cremaliera: coloana volanului, pompa de servodirectie, distribuitorul rotativ, pinionul melcat, piston si cremaliera.

Caseta de directie este compusa din carcasa, prevazuta la interior cu un cilindru in care se deplaseaza pistonul, ce transforma miscarea de rotatie a axului volanului intr-o miscare de translatie, transmitand-o sectorului dintat, pe al carui ax este montat levierul de directie. Pentru aceasta, pistonul este prevazut la parte exterioara cu o dantura, prin care angreneaza sectorul dintat, iar la partea interioara cu un locas cilindric, in care intra surubul conducator. In interiorul pistonului se gaseste si piulita de directie montata cu ajutorul piulitei inelare. Transformare miscarii de rotatie a surubului, in miscare axiala a pistonului, se face cu ajutorul bilelor si al piulitei. In carcasa montata pe caseta de directie, se gaseste mecanismul supapelor servodirectiei, etansat prin capacul interior si garniturile de etansare. Acest mecanism este compus din blocul port supape, supapele axului de antrenare si bara de torsiune.

Blocul port supape, face corp comun cu surubul conducator si contine, in plan transversal, doi cilindri (superior si inferior), corespunzatori celor doua supape. Supapele sunt de tip piston sertaras, cea de sus permitand trimiterea uleiului in spatiul dintre caseta de directie si partea din dreapta pistonului, iar cea de jos permite trimiterea uleiului in spatiul dintre caseta de directie si partea din stanga pistonului. Ea are rolul de a transmite momentul de rasucire de la axul volanului la surubul conducator, precum si de a readuce in pozitie neutra presiunea supapelelor-sertaras, atunci cand conducatorul automobilului nu mai exercita o forta de rotatie, asupra volanului.

Documentatie Tehnica Servodirectie Auto

Principiul de functionare a servodirectiei

La deplasarea automobilului in linie dreapta supapele sertaras se gasesc in pozitie neutra, iar centrele gaurilor lor radiale de antrenare sunt in linie cu centrul gaurii centrale a blocului port supape. In aceasta situatie, sunt deschise atat orificiile de alimentare din dreapta supapelor, cat si orificiile de refulare din stanga a supapelor sertaras. Pompa de inalta presiune, trimite uleiul in spatiul din jurul blocului supapelor prin conducta. De aici, o parte trece prin orificiul de debitare, deschis de supapa superioara si prin canal intra in caseta de directie, in spatiul din dreapta pistonului. Datorita faptului ca presiunea uleiului din ambele parti ale pistonului este aceeasi, acesta ramane fix, iar angrenarea cu sectorul dintat se face in pozitie mijlocie. Dupa umplerea spatiilor mentionate, uleiul debitat de pompa se intoarce in rezervorul de ulei direct din canalele de debitare, prin orificii, canalul central al blocul supapelor si conducta de refulare.

 

Pompa de servodirectie hidraulica foloseste acelasi ulei ca si transmisiile automate, ulei ATF (Automatic Transmission Fluid).
La actionarea volanului pentru virarea la dreapta, cepurile arborelui de antrenare deplaseaza supapa superioara spre dreapta marind sectiunea de trecere a orificiilor de debitare si de refulare; in acelasi timp deplaseaza spre stanga supapa inferioara, inchizand atat orificiile de alimentare, cat si orificiul de refulare. In acest caz, uleiul sub presiune este trimis in caseta de directie numai in dreapta pistonului prin orificiu si conducta, realizandu-se astfel, deplasarea pistonului spre stanga si rotirea sectorului dintat, in consecinta, virarea automobilului la dreapta. In timpul deplasarii pistonului, uleiul aflat in partea stanga a acestuia este refulat catre rezervorul de ulei prin conducta, orificiul de refulare, canalul central al blocului supapelor si conducta.

Intretinerea sistemului de directie este o componenta importanta si de multe ori neglijata ce consta in:
-Verificarea si masurarea jocului de volan si articulatii
-Reglarea mecanismului de actionare a directiei.
-Controlul geometriei rotilor de directie.
-Strangerea suruburilor de fixare a casetei
-Ungerea sistemului de directie

Defectele ce apar in functionarea casetei de directie sunt identificate generic ca o « bataie a casetei ‘, un joc resimtit in volan sau o pierdere a lichidului de ungere pe la simeringurile de etansare .
Aceste probleme apar in principal din cauza :
- socurilor mecanice absorbite de caseta( accidente, lovituri , etc) ;
- imbatriniri ale elementelor de etansare prin uzura normala ce duc la ce duc la ruperea simeringurilor/o-ringurilor sau a altor elemente de etansare ;
- deteriorarii sau neintretinerii corespunzatoare a burdufelor casetei ce duc la patrunderea apei in interior si deteriorari ale axului cremalier,
- rulmentilor uzati sau incorect montati,
- jocului insuficient intre elementele casetei sau montajului incorect a casetei de directie pe automobil.
- uzura morala a produsului in sine.

In cazul in care nu se efectueaza o inspectie periodica a sistemului de directie se poate ajunge la defectarea casetei de directie pana la punctul in care aceasta nu ma poate fi reparata.

Defectiunile constatate si inlocuirea pieselor uzate se recomanda a se efectua in ateliere specializate in reparatia elementelor de directie, autorizat RAR.

Copyright ZIMERTECH 2017 - 2018

Text realizat cu sprijinul :
*Autotehnica 2016
*Literatura de specialitate : Template:"NSK TECHNICAL JOURNAL 647 Product introduction Electric Power Steering", September 1987,  Schultz, Mort (May 1985). "Steering: A Century of Progress". Popular Mechanics. 162 (5): 59. ISSN 0032-4558. Retrieved 8 November 2014., etc

Galerie PDF

Catalog NAK EMMETEC- Tipuri de simeringuri NOK -indicatii montaj si probleme Catalog Freudenberg Corteco Catalog Emmetec

Reprezentant:

Reconditionari Casete Directie Zimertech Emmetec Reconditionari Casete Directie Zimertech Eusga
Reparatii Casete Directie Bucuresti Zimertech

RO 38211234, J40/15728/ 2017
Sos.Dudesti-Pantelimon 99 A
sector 3, București
Tel: 0749 013 388
office@zimertech.ro

Copyright © 2017-2019 Zimertech SRL. Toate drepturile rezervate. Design web și programare.

Politica Cookies   Politica de Confidențialitate